Popular Post

Posted by : Cerita Farjannah Sabtu, 14 Julai 2012

 Assalamualaikum (^_*)...



hehe.. petang nie nak buat entry lain sikit.. meskipun jann masih bujang.. gatal pula tangan nie nak wat entry pasal panduan memberi nama anak.. . sebenarnya jann jelos.. ye la.. nama anak2 remaja sekunk ni bukan main.. bunyi cam ala-ala artis popular gitu.. hehe.. nak contoh? nak nak nak? ehe.. contohnya.. cristiano ronando... hehe.. nak tumpang pemes ke bedah oiu? ok .. bak to topik kita erk.. jann nak bagi tipss simple dalam memilih nama anak korang tue ye.. harap korang enjoy.. tata..


1) NAMA YANG SENANG DI SEBUT.
 seeloknya nama anak kita tue biarlah boleh di sebut oleh semua orang. janganlah bubuh nama pelik bin heran macam contohnya sechti ahisiyah, konon moden la tue.. kui3.. pakai siti aisyah je kan nampak ayu.. takdelah tergeliat nak menyebutnya.

2) NAMA YANG TERLALU PANJANG.
huhh~ ini amat tidak digalakkan.. dah la panjang..siap ada alias lagi.. contohnya, PUTERI NOR SUCI SUTERA SELEMBUT BAYU MEGA TIMUR NAN BERPUPUT @ ... memang melampau leteww.. kesian bakal laki anak kita nanti.. alamatnya tersalah nama ketika di ijabkabul..

3) NAMA YANG PELIK DAN LAIN DARI YANG LAIN.
jangan main taruk-taruk aje ya.. pastikan mempunyai maksud yang baik.. macam nama kita.. nur farjannah.. baik kan maksud dia.. eheh.. sebagai contoh., EUMEMIDAE... nama ala-ala jepun n korea gitu... nama tue memang sweet..tapi korang tau dak maksud dia?  itu sebenarnya adalah nama serangga yang kita panggil sebagai menatang angkut-angkut tue.. kahkahakah~ *over gelak pulak*

4) TARUK NAMA OMPUTIH.
melainkan korang berbini or berlaki mat saleh. kalau ndak juga berpatut-patutlah sikit. jangan la mengada bubuh nama roma polanski tapi kalau michel telo dipertimbangkan.. hehe

5)NAMA KREATIF
mengambil nama sempena tempat perkali kali korang bertemu laki bini. dan jatuh cinta melalui cinta pandang pertama. Ahmad putrajaya dan Nur Midvalleymall amatlah tidak digalak~

6)NAMA AKRONIM
ini memang masalah berat. konon aku combi yang korang pendekkan dari anakku comel dan bestari.. mesti letih anak korang nanti nak explain maksed nama dorang kat kawan2 nya..hehe


Leave a Reply

Komen Anda amatlah Dihargai, Segala Komen Adalah tanggungjawab Individu tersebut.

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Cerita Farjannah - cerita farjannah - Powered by Blogger - Designed by de lala -