Popular Post

Posted by : Cerita Farjannah Sabtu, 15 Jun 2013



1) kalau anda bermimpikan keluarga
-maknanya ialah anda akan berusaha dalam sesuatu perjuangan

2) mimpi hidup bahagia dalam keluarga
-ertinya anda mengalami keuntungan dalam keseluruhan keluarga anda yang lain

3) jika bermimpi isteri anda mengandung
alamat kurang baik, ada aral yang bakal datang

4) jjika bermimpi isteri bergaul dengan orang lain
-tanda akan mengalami kerugian

5)bermimpi memeluk isteri sendiri
-tanda akan dikurniakan rezeki

6) bermimpi memeluk isteri orang lain
-alamat akan timbul suatu keuntungan yang selama ini anda bekerja keras untuk mendapatkannya

7)jika anda bermimpi isteri anda bersalin
-alamat anda akan mendapat rezeki besar

8)jika anda bermimpi berjalan-jalan dengan isteri anda
-tanda akan berlakunya perselisihan faham.

9)jika anda mimpi bertengkar dengan isteri
-kesihatan badan anada akan terganggu

10)jika anda bermimpi mendukung anak kecil
-akan mendapat kerugian dan kesusahan

11)jika mimpi kedua suami isteri manda bersama-sama didalam air
-akan mendapat keuntungan dalam usaha yang dijalankan

11)jikalau bermimpi anak meninggal dunia
-akan timbul pertengkaran dalam rumahtangga

12) jika bermimpi suami isteri bergaduh
-akan merembukkan sesuatu urusan yang dipandang sangat penting

13) jika anda bermimpikan ayah anda
maknanya segala kesusahan anda tidak akan terganggu

14) jika anda mimpi berhubungan dengan melihat, memelihara atau mempunyai anak sendiri
-anda akan selalu beruntung  terutamanya anda dengan anak yang lelaki

15) jika anda mimpi anak yatim
-maka hidup anda akan penuh dengan kegembiraan

16) jika anda bermimpi memeungut anak yatim
-tandanya rezeki dan harta akan datang

17) jika anda bermimpi mengunjungi rumah anak yatim
-anda menerima khabar baik dari pihak keluarga

18) jika anda bermimpikan seorang bujang
-alamat suatu perkahwinan si tengah laut, ertinya membangun istana di udara

19) jika anda bermimpi sedang bercakap-cakap dengan gadis
-bererti anda akan mengalami kehidupan yang indah dihari -hari yang akan datang

20) jika anda mimpi menjadi hakim
pendirian yang tidak dapat sambutan daripada kawan

21) dan jika anda bermimpi melihat hakim
-maka kedudukan anda dalam pejabat diberikan tempat yang tinggi oleh majikan

22) jika anda mimpi melihat ibu anda
-bererti anda akan mencapai kejayaan dalam usaha anda yang begitu sukar

23) jika anda mimpi mendengar suara ibu anda
-bererti akan tiba berita berharga untuk anda

24) jika mimpi menulis surat untuk ibu anda
- akan menerima banyak jasa dan kehormatan

25) jika mimpi melihat isteri
-kasih sayang di antara suami isteri tidak akan berkurang sepanjang masa. jika yang bermimpiitu orang bujang maka jodohnya sudah dekat.

26) mimpi orang tua yang selalu dilihat dalam mimpi
-bererti segala usahanya akan berjaya.

27) mimpi melihat orang mati
-akan mendapat kesusahan dalam hatinya

28) jika mimpi melihat orang kedekut yang sedang menghitung-hitung wangnya
-berhati-hailah ketika berhadapan dengan orang yang ingi cepat kaya.

29) kalau anda sendiri yang bermimpi menjadi orang kedekut
-menunjukkan anda terlalu memikirkan keperluan diri sendiri maka dalam hal ini anda harus berhati-hati di hari yang mendatang

30) kalau anda bermimpi bertemu dengan seorang perempuan
-anda akan mendapat senjata dalam perjuangan anda

31) jika anda bertemu dengan orang suci
-kehidupan akan damai dan aman

32) jika anda bertemu dengan orang yang garang
-persahabatan yang anda ingin jalinkan membolehkan anda menemui orang-orang penting dalam bidang sosial an perniagaan

33) jika bermimpi menyelam dalam air
-alamat akan beroleh nikmat.

34) jika bermimpi tiang rumah anda rebah
-beroleh kesusahan yang teruk dalam hidup.




#jika anda ingin menyanyakan sesuatu maksud disebalik mimpi anda, silahkan komen di bawah insyaAllah, saya akan menjawabnya.

{ 137 comments... read them below or Comment }

  1. perkongsian yang menarik.. kalau Nurrul tahu yang patah gigi ajee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika mimpi bekas kekasih kata dia tggu n syg kita dalam keadaan marah.. ?

      Padam
    2. Assalamualaikum,saya bru kt sni,sya sudah blik2 mimpi kekasih sya da perempuan lain,perempuan tu perempuan yg sya knal,perempuan yg 1nie kwan sya sk0lh rendah yg 1pulak bekas isteri kekasih sya,hmm,sya mmpi pada ari yg lain lgi kekasih sya berjmpa dgn bekas isteri nya,tapi yg sya heran setiap kali sya mimpi kekasih sya da perempuan lain,ank sya lelaki sntsa daa sma kekasih sya...sya nie dh penah brkwin tpi dh crai,jdi status sya dgn kekasih sya sma dan sya gak pnah mimpi knak2 lelaki dn perempuan..

      Sya nak sngt2 paa erti mimpi 2...

      Padam
    3. Assalamualaikum,sya bru kita sni,sya blik2 mimpi kekasih sya da pompuan lain tpi pompuan nie yg sya knal,1 kwan sya sekolah rendah 1pulak bkas isteri kkasih sya,tapi pda ari yg lain plak sya mmpi kekasih sya jmpa dgn bkas isteri nya sya heran setiap kali kkasih sya da pompuan lain,ank sya lelaki sntsa da sma kekasih sya,sya tak penah mimpi pompuan yg sya tak knal,msti dua org pompuan tu dan sya blik2 mimpi knak2 lelaki dn pompuan..sya dh pnah brkwin tpi dh cerai,status sya dgn kkasih sya sma...

      Sya nak sngt2 paa erti mimpi 2,tlg bgtau sya paa mksd mimpi sya 2...

      Padam
    4. Assalamualaikum,sya bru kita sni,sya blik2 mimpi kekasih sya da pompuan lain tpi pompuan nie yg sya knal,1 kwan sya sekolah rendah 1pulak bkas isteri kkasih sya,tapi pda ari yg lain plak sya mmpi kekasih sya jmpa dgn bkas isteri nya sya heran setiap kali kkasih sya da pompuan lain,ank sya lelaki sntsa da sma kekasih sya,sya tak penah mimpi pompuan yg sya tak knal,msti dua org pompuan tu dan sya blik2 mimpi knak2 lelaki dn pompuan..sya dh pnah brkwin tpi dh cerai,status sya dgn kkasih sya sma...

      Sya nak sngt2 paa erti mimpi 2,tlg bgtau sya paa mksd mimpi sya 2...

      Padam
  2. slalu mimpi bnda buruk terutamanye kekasih kene bunuh,,

    BalasPadam
  3. hai.. salam kenal,

    done follow sini,
    jom follow teman yea yunk..=)

    http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

    BalasPadam
  4. Kalau mimpi dah nak kawin dan bernikah dgn sseorang tu macam mana ye ??

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau terkahwin kasih sayang abtara suami isteri x kan terpadam...kalau belum terkahwin, cepat datang jodoh

      Padam
  5. Kalau mimpi dah nak kawin dan bernikah dgn sseorang tu macam mana ye ??

    BalasPadam
  6. Kalau mimpi dah nak kawin dan dlm mimpi tu kte btol2 bernikah dgn sseorang tu macam mana ye ?

    BalasPadam
  7. jika bermimpi melihat istana di tengah laut kemudian say amasuk ke dalamnya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. anda akan ditawarka kedudukan yg lebih baik..insyaAllah..

      Padam
    2. Jika mimpi sebuah kubur seseorang berlobang dan nanpak kakinya bergoyang se akan2 ia hdp dan memeluk aku .tapi ku tengok wajahnya nampak dedih.?

      Padam
    3. 7feb2014

      akan bersusah hati.. wallahuallam.. berdoalah la kpd tuhan..^^ ini sekadar pandangan saya.. x tau btl ke tidok..

      Padam
    4. Sye mimpi sye hamil lps tu suami sye bkn lah org yg sye knl.. lps tu ad seorng llk asyk blng sesuatu ke ats sye.. tp sye buat xtau.. lps tu sye xtau sbb da trbgon.. ap yee

      Padam
  8. Kalo kita brmimpikn seseorg yg kta cintai hdir dlm mimpi kita n then dia sruh kita pkai tudung apa mksudnya??sa ada tnya kat dia kut2 ada niat dia dlm hti ingin su sa memakai tudung ka,dia kata mang ada niat dia su sa pkai tudung pn tpi sa ingin tau la apa tfsiran d sbalik mimpi sa tu?

    BalasPadam
  9. Salam... sy sllu bmmpi llaki yg sma, sy x psti siapa llki trsbut dan mmg x pnah jmpa llki tsbut di dunia nyata.. kali trakhir mmpi, dia dan sy brada dlm sbuah blik yg sgt besar. Sy btl2 tganggu dgn mimpi tsbut.. Hrp blh bri tafsiran...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam ,, saya pun nak tau juga apa maksud mimpi (Bunga Jessica U) .. Sebab mimpi saya sama sangat macam dia .. Hampir seminggu juga la .. Dalam mimpi tu saya nampak muka dia .. Then bila terjaga saya dah lupa rupa dia .. Apa petanda ye ? Terima kasih

      Padam
    2. salam, mimpi saya persis seperti saudari jessicca, hampir 17 tahun mimpi llaki yang sama tetapi setiap kali cuba saya melihat wajahnya pasti tersadar daripada mimpi.tidak brkesmpatan, kiranya apa yang coba disampikan mlalui mimpi ini?

      Padam
    3. salam, mimpi saya persis seperti saudari jessicca, hampir 17 tahun mimpi llaki yang sama tetapi setiap kali cuba saya melihat wajahnya pasti tersadar daripada mimpi.tidak brkesmpatan, kiranya apa yang coba disampikan mlalui mimpi ini?

      Padam
  10. mimpi melihat masjid yang sangat besar dan megah ditengah lautan yang luas dan diterangi cahaya rembulan apa ya artinya?

    BalasPadam
  11. kalau bermimpi melihat masjid yang sangat besar dan megah ditengah laut,dan diterangi cahaya bulan.artinya apa ya?

    BalasPadam
  12. sy ada bbrapa soalan....
    1. mimpi bercakap dgn llaki yg kita kenal atau kawan lama.
    2. mimpi lelaki yang kita minat
    3. sering mimpi lelaki yang sama. lelaki yang kita kenal.

    harap awak dpt tafsirkan...sy nak sgt tau.

    BalasPadam
  13. sy ada bbrapa soalan....
    1. mimpi bercakap dgn llaki yg kita kenal atau kawan lama.
    2. mimpi lelaki yang kita minat
    3. sering mimpi lelaki yang sama. lelaki yang kita kenal.

    harap awak dpt tafsirkan...sy nak sgt tau.

    BalasPadam
  14. sy ada bbrapa soalan...
    1.mimpi bercakap dgn lelaki yg kita knal atau kawan lama.
    2.mimpi lelaki yang kita minat
    3.mimpi lelaki yang sama. lelaki yang kita kenal

    harap awak dapat tafsir.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau mimpi tu awak x jangkakan.. keberangkalian jawapan nya adalah camni

      sooalan 1: petanda yg baik
      soalana 2: mendapat senjata dalam perjuangan anda
      soalan 3: jodoh u kot..

      Padam
  15. saya seorg isteri mimpi suami melahirkan bayi kecil & saya seperti datang nifas....
    ape maksudnya... @ itu hanya mainan tido...

    BalasPadam
  16. 1>>>sbelom ni saya bermimpi saya sakit, doktor dtg rumah untok cheak saya tiba-tiba ada ular sawa besar beha&pendek msok rumah....

    tolong bg thu ape maksudnya....

    2>>>> saya seorg isteri bermimpi suami melahirkan bayi tapi kecil dri tapak tangan & saya seperti turun nifas...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ok shelly, for soalan 1: saya tidak tau keadaan awk camana, tapi ini yang saya boleh bantu, untuk keberangkalian pertama:
      1) mimpi ttg ular: maksud kalau belum kawin akan mendapat pasangan yg baik, bagi yg sudah kahwin akan mendapat kebagian rumahtangga
      2) mimpi dibelit dan digigt ular: jodo da nak dekat
      3) jika dikejar ular: kalau ada jodoh insyaallah akan dapat pasngan yg cantik or kacak

      Padam
    2. soalan 2: keberangkalian jawapan nnya..
      1) akan selalu menddapat keuntungan dlm hidup ..ditambah pula jikalau mendapat anak lelaki..

      Padam
  17. Klu mimpi jumpe kwn lame..tp kawan tu x igt kat kite.
    Ape maksudnye ye?mimpi ni berulang2

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya simpulkan camni, means awk berjumpa sesama manusia kan.. actually, itu adalah petanda yg paling tepat. baik.. wallualam.. sekadar pandangan saya.. berdoalah pada tuhan tuk jawpan yg 100 % tepat..

      Padam
  18. sy mimpi orang yg sy sayang sgt2 iaitu ex b0yfriend sy bgtaw kat sy yg dia bakal bertunang ... sy merasa amat terkejut n sedih sgt2 lau sy pn trsedar dari tidur .. apakh maksud mimpi sy tu ...???

    BalasPadam
  19. apakah maksud mimpi ex b0yfriend bakal brtunang ..????

    BalasPadam
  20. sy mimpi ex b0yfriend sy cakap kat sy yg dia dh nk bertunang ... sy merasa terkejut sgt2 n sedih2 sgt2 lalu terus trsedar drpd tidur .... apakah maksud mimpi sy tu ...???

    BalasPadam
  21. sy mimpi orang yg sy sayang sgt2 iaitu ex b0yfriend sy bgtaw kat sy yg dia bakal bertunang ... sy merasa amat terkejut n sedih sgt2 lau sy pn trsedar dari tidur .. apakh maksud mimpi sy tu ...???

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih sudi bertnya, jika anda mimpi sdg susah hati/sedih maksudnya akan menerima baagia yg besar.. wallahualam..

      Padam
  22. kalau mpikn 2 orng lelaki skali gus mcm mane plak..
    tpe dlm mpi sye plih salah sorng dr nye.. ape mksudnye..

    BalasPadam
  23. Salam..saya bermimpi abg saya sedang mengandung dan kesakitan untuk melahirkan anak..saya bingung. Tolong saya

    BalasPadam
  24. mak sy ade mimpi yg saya mengandung..ape maksudnya??tapi sy xkawin lg..mhon share..tima ksh

    BalasPadam
  25. apa mksud mmpi org yg kita cntai meninggal dunia...dn xx brhenti2x mnangis...

    please answer my question as soon as possible....

    BalasPadam
  26. saya belum berkahwin tapi saya mimpi saya sendiri mengandung dan melahirkan anak lelaki,dalam masa yang sama dalam mimpi tu wajah ibu bapa dan kekasih ada sama.. apa maksud mimpi tu..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sy pon ada mimpi yg sama jugak.. kenapa ye? Nak sngt tau apa maksudny?

      Padam
  27. saya belum berkahwin, tapi saya bermimpi saya mengandung dan melahirkan bayi lelaki, dalam masa yang sama wajah ibu, ayah dan kekasih juga ada...

    BalasPadam
  28. nak tanya sikit...klau la kite mimpi teman lelaki kite bersama kawan baik kite sendiri apa maksudnyer?

    BalasPadam
  29. nak tanya sikit...klau kite mimpi teman lelaki kita bersama kawan baik kita apa maksud????

    BalasPadam
  30. Kalau mimpi bersetubuh dengan bekas isteri apa maksudnya ?

    BalasPadam
  31. saye lelaki. tapi saye mimpi saye mengandung dan bersalin.. saye belum kawin lg. ape maksud mimpi ni... sye dpt mimpi ni malam syawal

    BalasPadam
  32. Sye bermimpi berada dlm air laut..waktu tu ombak setinggi klcc..sye cpt2 mencari isteri sye..dan dengan kalimah Allahhuakbar, dan La iila ha illallah..sye dan isteri terselamat dari ombak besar..(diselamatkan oleh sekumpulan burung kecil..) apakah makna mimpi itu..

    BalasPadam
  33. Sye bermimpi berada dlm air laut..waktu tu ombak setinggi klcc..sye cpt2 mencari isteri sye..dan dengan kalimah Allahhuakbar, dan La iila ha illallah..sye dan isteri terselamat dari ombak besar..(diselamatkan oleh sekumpulan burung kecil..) apakah makna mimpi itu..

    BalasPadam
  34. sy bermimpi mndapat surat drpd ibu dan kwan sy..sy membace surat drpd kwan trlebih dhulu yg mnyatakan die sdg sakit,sy yg teramat sedih tidak smpat mmbace ape yg terkandung di dlm surat ibu. dan sy juga bermimpikn melakukan persetubuhan dengan kedua2 abg kndung sy..sy amat musykil dgn kedue2 mimpi ini..boleh tlg jelaskan..?

    BalasPadam
  35. Salam..boleh jelaskab apa maksud mimpi saya..saya bermimpi bekas kekasih yg amat sy cintai 2 tahun lepas.dalam mimpi tersebut..dia tengah makan bersama abang saya yang no 2 dan bercakp dengan ibu sya...memang sudah lama ingin melupakan dia..tapi kenapa tiba2 dia muncul dlm mimpi dia saat saya dalam kekecewaan..tapi hakikatnya hubungan kami berdua sudah lama terpisah,berpisah tampa sebab...dia juga merupakan kawan baik kepada abg saya yang no 3..tolong jelaskan maksud mimpi saya...

    BalasPadam
  36. Saya termimpi kawan saya lelaki dia yg mengandung dn beranak laki . Apa maksud mimpi tersebut?

    BalasPadam
  37. Sye pnah brmimpi yg dimana dlm mimpi sye , sye nmpk Ade sebentuk cincin di jari sye..cincin emas putih..Dan di sebelah sye tu mempunyai seorang lelaki..bila sye melihat Lelaki tu sye berasa sungguh syg sgt2 pada dia..akan tetapi wajah Lelaki tu sye xnmpk langsung..

    BalasPadam
  38. as'salam..sy mimpi melehirkan ank lelaki. sy 15 tahun. muka suami n bayi yg dilhirkn jelas kelihatan dlm mimpi sy tp sy x ingat rupa mereka. adakah ini petanda baik/buruk?

    BalasPadam
  39. as'salam. sy mimpi melahirkn ank lelaki. sy 15 tahun. wajah suami n ank yg dlahirkan jelas kelihatan ttp sy x ingat rupa mereka.adakah ini petanda baik/buruk?

    BalasPadam
  40. as'salam. sy mimpi melahirkn ank lelaki. sy 15 tahun. wajah suami n ank yg dlahirkan jelas kelihatan ttp sy x ingat rupa mereka.adakah ini petanda baik/buruk?

    BalasPadam
  41. Saya blm kahwin. Saya mimpi sdg membuat knduri kahwin. Dr persiapan sampai ke majlis. Dimana sy nampak jelas siapa yg akn sy kahwini iaitu bf sy sndri. Apa maksudnya?

    BalasPadam
  42. 1. Sy mimpi sedang bbergurau senda dgn suami, kemudian ada orang nampak.

    BalasPadam
  43. Assalamualaikum. saya ada beberapa soalan yang nak di tanyakan.
    1) apa maksud saya mimpikan seorang lelaki yang saya tak kenal n dalam mipi saya tu ayah saya pun ada sekali. lelaki tu melihat ke arah saya dan ayah saya terus cakap yang lelaki tu suka saya.
    2) apa maksud saya mimpikan lelaki yng saya kenal dua kali n first saya n lelaki tu ada dlm rumah saya. kedua saya n lelaki tu berada di satu kenduri ni (kenduri apa saya tak suru tp mcm kenduri kawen)
    3) apa maksud saya mimpikan saya sendiri mengandung (saya belum kawen) n selang beberapa minggu saya mimpikan ibu saya sendiri mengandung.

    BalasPadam
  44. suami saya bermimpi saya mengandung.mimpi di siang hari

    BalasPadam
  45. Assalammualaikum.saya nk Tanya makne mimpi kalo anak kita merajuk then dia lari jauuuh dr kite smpai sy xterkejar dia...serius sedih tul...,sy Tanya suami sy dia ckp mgkin anak saya bakal merajuk panjang..sbb sy dh nk bersalin anak ke2 dh..yeke..???

    BalasPadam
  46. sy bermimpi sy mengandung tapi susah nk bersalin.. sy menangis dan bila terjaga tgk ade air mata sy.. sy da berkahwin hampir setahun lebih tapi tak da anak lagi... tibe2 mimpi macam 2 takot juga.. ape maksud nye??? boleh terang kan...

    BalasPadam
  47. Assalamualaikum. . Saya bermimpi melihat suami sedang bermain dengan bayi lelaki dan seorang wanita di sebelah suami. ..apakah maksud mimpi itu

    BalasPadam
  48. Kalau mimpi berjumpa dengan ibu lelaki yang kita suka ape maksudnye?

    BalasPadam
  49. Slpas solat istikhrah..sya bermimpi istri kpd lelaki yg pernah sy syg dtng berjumpa dan berbual dgn sy.. mlam strusnya sy mimpi dia dtng bersama suami & anknya.. blh tlong jlaskn.

    BalasPadam
  50. nak tanyaa , kalo mimpi kawen n classmate sy ap tandanyaa ekk ?? nak cakap suka at dy to ad lh jugokk , tapi suka gito'2 jaa .

    BalasPadam
  51. Saya bermimpi seorang pria yg saya suka, main ke rumah dan bertemu keluarga termasuk orang tua saya. Di mimpi saya, itu kedua kalinya ia ke rmh saya dan anehnya baju yg saya pakai di dlm mimpi sama persis dengan baju yg saya pakai ketika tidur. Apa artinya ya kira", atau hanya bunga tidur ? Terimakasih.

    BalasPadam
  52. Salam..sy ingin tanya hal mimpi sy.sy mimpi sy jmp seseorg yg sy syg.mulanya mimpi tu sy tjaga dr tdo sb bunyi msg dr fon sy.dia tukar no.msg dia sy xfhm sgt.ayt yg sy igat ialah i menyesal.pastu sy xtahu cmne sy blk ke rumah nenek sy.sy xsangka dia ade.kemudian sy ke dapur dan die anta pinggan kepd sy.sy langsung xckp pape nan die.tp dlm hati sy msh sygkn dia.then sy kua dr dapur sy dgr die nk blk.pakcik sy hantar dia.sy cbe nk msg die yg sy blh hantar die tp sy lmbt.kmudian sy tjaga.

    BalasPadam
  53. huhu , nak tanya nieee , haritu kkasih sya ada mimpi yg dia mengndung tp dia x crita dkt syaa .lpas tu baru baru nie sya ada mimpi .. sya minpi yg kekasih sya dah beranak , sya terkejut juga la dlm mimpi tu hihi lps tu dlm mimpi tu kekasih sya kata ada dkt hos skian2 sya pun apa lgi trgesa gesaa la trkejut laaa mcm tk prcya smpai smpai mmg btol , lpas tu trjage .... lpas tu sya pun crita dkt kekasih syaa , dia pun kata yg dia ada mimpi sia pragnent hehe , yg sya mimpi sambungannya yaa .? huhu so ada maknanya tak.? sekadar bertanya , terima kasih :D

    BalasPadam
  54. Jika mmpi sudah berkwin dngn org yg kite mnat dan sudah pon mmpunyai anak

    BalasPadam
  55. Mimpi bertuala di pasaraya dan berckp dgn seorang lelaki yg dikenali.

    BalasPadam
  56. asslammualaikum...bolh saya tye kalau slalu mimpi bersetubuh dengan bekas suami apa maksudny?

    BalasPadam
  57. Assalamualaikum .. Saya rasa confuse pulak skrg .. Sjak 4 thn lalu,sya ni suka kat sorg lelaki ni .. Mmg rsa sya x leh nk accpt mna2 llki lain dah..tapi stp kali sya cuba nk lupakn lelaki tu dan mulakan hbgan dgn org lain,saya akan mimpi lelaki tu .. Dan stp kli mmpi mula2 akan sya happy tapi penghujungnya dia akn sakit..byk kli mmpi cmtu..klau boleh nk tau tafsiran utk mmpi cmtu..

    BalasPadam
  58. Assalamualaikum..sya nk tya sbb sjak 4 thn lpas sya ni suka kat sorg lelaki ni..tpi x prnh nk ckap laa..juz sya pendam kn jer..sya mmg x blh nk accpt llki lain dh rsanya..tpi bila sya nk cuba utk lupakan dia sya akan mimpi dia..mula2 sya happy sbb sya dh dpt dia..tpi penghujungnya stp kli sya mmpi dia akn skit..kdg2 luka,kdg2 dmm dn sbginya..tpi sya hairan knpa sya mimpi dia stp kli sya nk cuba buka hati utk org lain..sprti mengingatkn spya sya jgn berubah hati dr dia..so sya nk tau jgak apa tafsiran mimpi cmni..

    BalasPadam
  59. nak tnya sa bermimpi isteri anda bersalin ape tandanya

    BalasPadam
  60. Kalau mimpi mengandung kembar dan bersalin seorang di ruang tamu dan seorang lagi di luar rumah...sangat terganggu dengan mimpi tu...mimpi tu seminggu sebelum bernikah..

    BalasPadam
  61. Assalamualaikum...saya pernah mimpi mengandung kembar n bersalin...seorang bersalindekat ruang tamu..seorang lagi dekat luar rumah...Mimpi ni sy dapat seminggu sebelum bernikah...

    BalasPadam
  62. Assalamualaikum.. boleh bertanya..saya sudah mengalami mimpi sebuah perkahiwan sebanya 4 kali.. dalam situasi yang berbeza.. tapi lelaki tersebut sangat saya benci.. dia juga merupakan rakan sekelas saya..
    1. saya melihat dia (lelaki yang saya benci) menjadi pasangan hidup saya..
    2. saya yang kena mengubah keperibadian secara perlahan-lahan..
    3. saya dan dia hidup bahagia..
    4. saya bermimpi saya akan dikahwinkan dengan siapa saya tak pasti.. tapi saya pelik sehari saya nak berkahwin ramai sangat pemuda ingin melamar saya.. saya tolak dengan menyatakan saya akan berkahwin keesokan harinya.. pemuda tersebut kelihatan sugul dan berlalu pergi..

    apa makna mimpi tersebut?? boleh jelaskan..

    BalasPadam
  63. Sy bermimpi hendak bersalin tp x jadi sebaliknya org lain yg bersalin dapat ank

    BalasPadam
  64. Mimpi suami curang/bersama perempuan lain,apa yea?

    BalasPadam
  65. Assalamualaikum..boleh saya bertanya cik menulis tafsiran dan mentafsir segala mimpi ini melalui sumber mana? Terima kasih.

    BalasPadam
  66. Saya selalu mimpikan bekas tunang ...dan didlm mimpi tu seolah2 sedang bercinta....sedangkn saya dan dia sudah mempunyai keluarga sendiri.....boleh tolong jelaskn....

    BalasPadam
  67. Saya nak tanya apa maksud mimpi saya bahagia dengan bekas suami? sedangkan saya dengan dia masa alam perkahwinan langsung tak bahagia selalu bertengkar maki hamun dekat saya.. itulah sekarang saya mimpi dah 2 minggu berbahagia dengan bekas suami.. kenapa yer

    BalasPadam
  68. Saya nak tanya apa maksud mimpi saya bahagia dengan bekas suami.. sedangkan saya langsung tak bahagia dengan dia semasa alam perkahwinan selalu bertengkar itulah sekarang dah 2 minggu saya mimpi bahagia dengan bekas suami kenapa ye.

    BalasPadam
  69. Saya nak tanya apa maksud mimpi saya bahagia dengan bekas suami? sedangkan masa alam perkahwinan saya tak bahagia dengan dia selalu bertengkar maki hamun kat saya itulah sekarang saya dah 2 minggu mimpi bahagia dengan bekas suami kenapa ye..

    BalasPadam
  70. mimipi suami melahirkan apa ya artinya

    BalasPadam
  71. Alsalam alikoum buat semua..sy ada beberapa mimpi yg sy perlukan jawapannya..kerana sy kerap mimpi yg sama.untuk pengetahuan semua sy belum bernikah..sy kerap mimpi mengandung anak lelaki dan ada kalanya sy bermimpi sy melahirkan anak lelaki..apa maksudnya ya?.dan lagi satu mimpi yang membuat sy tertanya tanya..sy bermimpi melihat alat sulit lelaki.apa maksudnya ya...tolong sy

    BalasPadam
  72. Saya nak tanya,apakah maksud 'I LOVE YOU' dari mesej seorang bekas kekasih saya dalam mimpi saya ?

    BalasPadam
  73. saya mimpi suami ada perempuan lain terkantoi dgn saya bile sy nmpk dia tgh msj dgn prmpuan tu n sy ambk hp dia check msj tu mmg dgn prmpuan lain..pastu dia mngaku ada awek lain,dia cerita semua camna knl prmpuan tu...apa maksud mimpi tu, sakit hati saya...huhuhu

    BalasPadam
  74. As salam
    Sya sudah berumahtangga tapi sering bermimpikan bekas kekasih..hampir setiap hari mimpikan dia..boleh terjemahkan.btw sya sorang isteri

    BalasPadam
  75. Assalamualaikum. Saya mimpi pergi berjalan-jalan dengan suami, emak n abah dalam sebuah kereta dan membawa banyak barang. Apa maksud mimpi saya? Tq

    BalasPadam
  76. Saya bermimpi menimang anak lelaki. sesangkan Saya tak ada anak lelaki. apakah maksudnya.

    BalasPadam
  77. Saya bermimpi menimang anak lelaki. sesangkan Saya tak ada anak lelaki. apakah maksudnya.

    BalasPadam
  78. Salam sy ad mmpi seorg lelaki dtg dlm mmpi sy.. dlm mmpi tu.. dy salu mnegur sy.
    .tguran nye sume tuk kbaikn sy cra brpakaian sume.. stiap thun dy akn dtg dlm mmpi dy.. muka dy brsih.. dy senyum dkat sy.. pkaian putih.. tp sy x cam muka dy.. seolah muka nye brchaya.. sy x pernh mgenali dy.. thun ni pom da dua kli dy dtg.. 4 taon sy mmpi dy dtg.. sy btul2 kliru.. pe mksd mmpi sy ek

    BalasPadam
  79. Assalamualaikum..saya bermimpikan seorang bayi..tapi bayi itu hanya nak dekat saya je..saya membuat keputusan menjaga dia seperti anak sendiri..tapi pada masa itu juga bayinya menangis saja kerana nak kan bapanya..saya sampai menangis untuk pujuk dia saya bisik dekat telinga dia..apabila saya bangun daripada tidur air mata saya mengalir dan saya mencari2 bayi itu..apakah maksud mimpi ni boleh tolong jelaskan

    BalasPadam
  80. sya ad mimpi org yg sya syg smalam tpy smalam mimpi tu mmng xdjngka sya mimpi skali dgan family dy tpy masa tu dy cuma diam sja tdak berckap dgan sya .. agak² ap mksud mmpi tu klau ikotkan tntng unsur alam ad burung pokok dan suasana seperti baru lpas hujan .. tlng tafsirkan

    BalasPadam
  81. saya ada mimpi lelaki yang saya kenal..setiap hari..

    BalasPadam
  82. Sy bermimpi mndukung bayi ..dan dua ekor ular besar . Dan 1 ular berkaki

    BalasPadam
  83. Salam...

    Saya pernah bermimpikan seorg perempuan cantik siap berpakaian serba kekuningan,berbaju spt tun teja bersama keris dan dia menari smbil senyum. Apakah maksud mimpi saya ini kerana kerap kali saya bermimpikan ini.

    BalasPadam
  84. saya bujang.
    pekerja saya pernah mimpi saya bernikah dengan pekerja saya juga .

    BalasPadam
  85. kAlAu bErmimpi bErjUmpA dEngAn kAwAn lAmA

    BalasPadam
  86. Saya mimpi lebah yang sgt byak. lepas tu mimpi punya anak perempuan kecil tapi dlm keadaan bertekak dgn psngn disebabkan dia curang. And last mimpi sya mengandung. . Maksudnya?

    BalasPadam
  87. kalau saya mimpi kahwin dgn org yg berusia sudh ade cucu cicit...tpy saya ngan die hidup bahagia...mksud nya ape????

    BalasPadam
  88. Sy bermimpi berkahwin dengan seorang perempuan dari anak yatim..mcm mne plak??

    BalasPadam
  89. Sy bermimpi berkahwin dengan seorang perempuan dari anak yatim..mcm mne plak??

    BalasPadam
  90. As salam..hari nie saya dapat mimpi suami saya kahwin lain apakah maksud mimpi saya tu yee?

    BalasPadam
  91. As salam....lately saya kerap mimpi mengandung. bila perut dah besar terus hilang kandungan tu....
    Apa maksudnye ye

    BalasPadam
  92. Asslm, kalo mimpi bf kite tgh mkn ngn seorg prmpuan dn ank prmpuan tue, mcm mna ye?

    BalasPadam
  93. Prtma kali saya mmpi kna kawin dgn lelaki yg saya x knal... lpas hari tu... saya kerap mmpikan dia.. tp msalahnya saya langsung x knal dgn dia.. mcm mna tu..?

    BalasPadam
  94. Salam...saya kerap kali bermimpi suami saya curang... suami saya sgt pentingkan prempuan itu dr saya... hati saya sgt sakit d dalam mimpi tersebut... sedangkn hakikat yg nyata suami saya selalu bersama saya ketika beliau di darat selama 2 minggu... manakala 2 minggu lagi suami saya bekerja d laut.... mohon tuan tafsirkan mimpi saya....
    harap balas...

    BalasPadam
  95. Assalamualaikum..sy prnah mimpi ibu bapa lelaki yg sy suka dtg jumpa.nenek ngn datuk sy..maksudnya?

    BalasPadam
  96. salam. saya bermimpi mengandungkan anak teman lelaki saya pada masa akan datang. teman lelaki saya selalu sakitkan hati saya dan berlaku curang. saya makin membencinya tapi berulang kali mimpi dia. saya ingin tahu kenapa saya bermimpi mengandungkan anak dia?

    BalasPadam
  97. saya mimpi mendukung orang yang saya sayang sebab dia sakit tak boleh berjalan . apa malsudnya ?

    BalasPadam
  98. Saya mimpi kawan2x yg kini sedang rapat dgn saya makin menjauh dan seperti tidak mahu lg berkawan dengan saya.. bagai mana ye��

    BalasPadam
  99. salam sya nak tya tafsiran ni adakah berdasarkn al-Quran n hadis?? boleh percyak ke??

    BalasPadam
  100. Assalamualaikum,sya budk bru kt sni,sya blik2 mimpi kekasih sya da pmpuan lain tpi pompuan nie pompuan yg sya knal,1kwan sya sekolah rendah 1pulak bkas isteri kekasih sya dan dlm mimpi 2ank llaki sya da sma kekasih sya dan sya blik2 mimpi knak2 lelaki dn pompuan..sya dh penah kwin tpi dh cerai status sya dgn kekasih sya sma...

    Sya nak sngt2 paa maksud mimpi tu..tlg bgtau sya yarr..

    BalasPadam
  101. Saya bermimpi ibu bekas teman lelaki lebih 3 kali.. dlm mimpi tu kelihatan juga bekas teman lelaki.. ibu nya juga ceria. Apakah maksudnya? Tolongg......
    Nk kan kepastian segerašŸ˜¢

    BalasPadam
  102. Saya bermimpi ibu bekas teman lelaki lebih 3 kali.. dlm mimpi tu kelihatan juga bekas teman lelaki.. ibu nya juga ceria. Apakah maksudnya? Tolongg......
    Nk kan kepastian segerašŸ˜¢

    BalasPadam
  103. Saya bermimpi ibu bekas teman lelaki lebih 3 kali.. dalam mimpi tu kelihatan juga bekas teman lelaki. Ibunya juga nampak ceria. Apakah maksud mimpi tu? Tolongggggg nk kan kepastian sngt2

    BalasPadam
  104. kalau mimpi nampak teman lelaki bersama dengan isterinya.. ape maksudnye yer

    BalasPadam
  105. saya mimpi suami kawin dua..tapi suami kawin dua sbb diperangkap..dan dia menceraikan isteri kedua dgn talak 3..dah dua kali saya mimpi benda sama..apa maksudnya ya..huhuhu

    BalasPadam
  106. saya mimpi suami kawin dua..tapi suami kawin dua sbb diperangkap..dan dia menceraikan isteri kedua dgn talak 3..dah dua kali saya mimpi benda sama..apa maksudnya ya..huhuhu

    BalasPadam
  107. Sy pnh mpi mngandung..dan dlm 3 hri dpt wang dr abg sy..x ku sangka x ku duga..ttbe bg duit bribu2 dlm akaun..:')

    BalasPadam
  108. Saya slalu mimpi tentang malam pertama. Mksudnye apa ye?

    BalasPadam
  109. Assalamulaikum...nak tanya.Apa maksudnya jika kita mimpi suami kita nak kahwin dengan perempuan yang kita kenal...

    BalasPadam
  110. Assalamulaikum...nak tanya.Apa maksudnya jika kita mimpi suami kita nak kahwin dengan perempuan yang kita kenal...

    BalasPadam
  111. Assalamualaikum... maaf saya nak bartanya, kalau mimpi terjumpa telefon, apa ertinya???

    BalasPadam
  112. Assalamualaikum... maaf saya nak bartanya, kalau mimpi terjumpa telefon, apa ertinya???

    BalasPadam
  113. Assalamualaikum... maaf bertanya... apa maksud mimpi terjumpa telefon???

    BalasPadam

Komen Anda amatlah Dihargai, Segala Komen Adalah tanggungjawab Individu tersebut.

- Copyright © Cerita Farjannah - cerita farjannah - Powered by Blogger - Designed by de lala -