Popular Post

Posted by : Cerita Farjannah Ahad, 1 Julai 2012







nie memang malu beb..haha.. ingat sang pangeran hati.. :P cover2 sket.. 

Pagi tu aku memang bangun awal dari biasa... aku ni memang liat nak bangun tapi disebabkan arahan dari mem besar.. aku terpaksa bangun awal.. pukul 7 pagi aku dah tercegat kat beranda luar tunggu mem besar aku..( nenek aku da )..

"eh yang pakai cantik-cantiknya kau nak pegi mana? nak pegi pasar je, bukan main lagi."

tegur mak usu aku.. cantik apa aku pakai t-shirt biasa and jeans je.. xcukup simple lagi ke aku ni?

"oo orang perempuan ni memang kena selalu cantik mak su.. nanti lambat laku.."

mak su aku angkat kaki terus blah.. tersentap lah tu.. tu la nak lawan cakap dengan aku kan dah terkena balik. sapa yang malu skang ni?? 

Atok aku dah start enjin kereta dia, nenek pun dah siap, pagi-pagi lengang je jalan raya.. tiba-tiba nenek aku cakap,

"rah, nanti tolong nenek masak eh, lepas maghrib nanti nak buat kenduri arwah, kak da kau pulak tak da nak bantu-bantu."

Aduh ni aku malas ni.. memang masak la aku kang kena buat keje sorang..  nak harapkan maksu aku jap lagi mesti datang je la angin gastrik dia tu.. buat keje je sakit.. =(


"Ok nek." pendek je aku jawab.. nampak sangat tak ikhlas.. 

Sampai kat pasar borong memang aku tengok nenek aku beli borong betol... ayam sampai tiga ekor, ikan lagi, sayur bagai.. macam ramai je yang datang malam nanti.. tapi aku akan pastikan nenek aku masak kari ayam kegemaran aku perh memang sedap la.....hehehe

"OO mak kau tergolek belambak!!" aku nak telentang, kat pasar mesti la licin yang aku pi berangan saper suruh.. tapi kenapa aku xjatuh ea???

"err.. awk ok??? " eh ada tukang sambut rupanya hahaha... aku dengan muka selamba berdiri tegak dan pandang kat dia.

Dengan muka yakin aku jawab " saya ok " dan aku terus jalan tak menoleh langsung kat muka lelaki tu.. malunyaaa... aku terus jalan sambil tutup muka dengan tangan...

"Ha, kang tergelincir lagi kang jalan tutup muka pulak, tadi berangan" tiba-tiba datuk aku ada kat depan aku.. aku tergelak.. hahahaha memang memalukan.. ramai ke yang nampak?? 

Leave a Reply

Komen Anda amatlah Dihargai, Segala Komen Adalah tanggungjawab Individu tersebut.

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Cerita Farjannah - cerita farjannah - Powered by Blogger - Designed by de lala -