Popular Post

Posted by : Unknown Rabu, 8 Ogos 2012

Assalamualaikum (^-*)

KLIK untuk pembesaran


           Assalamualaikum kepada semua saudara dan saudari yang beragama islam dan salam sejahtera kepada kawan2 semua.  hari ini jannah nak share satu kaedah.. kaedah apa tu? maybe ramai dah bloogers yang tau cara nie kan.. jannah nak share bagi yang tak tahu lagi la ye.. ok, jannah nak share kat korang bagaimana kita nak tau yang isi blog atau entry kita kena copy paste oleh blog atau website lain tanpa keberanan kita.. 

         ye pun nak copycat bagilah sekurang-kurangnya CREDIT ke.. apa ke? kan3.. betul tak? tapi kalau jannah.. orang nak copycat..ok jer.. on jer.. hehe.. bak kata orang kan sharing is caring.. 

ok. cara dia simple je.. korang follow jeer step yang arahan kat bawah nie ya..

1) korang buka dan layari LINK INI

2) then, awak masukkanlah link web\blog yang ingin korang ketahui " adakah entry korang kena copy paste? " . masukkan link blog or entry korang dalam teks box dan click "go"

3) korang tunggulah dalam beberapa saat sampai selesai mencari, nanti akan muncul la blog atau web yang mengopy entry korang, nanti akan ada teks yang diwarna\ditanda dengan warna merah. teks yang diberi warna ini bermaksud sebahagian atau maybe keseluruhan daripada post entry dorang sama dengan entry dari blog awak (post entry yg asal) 


NOTA KAKI: maksima korang boleh guna perkhidmatan ini secara percuma hanyalah sebanyak 10 kali, jika lebih korang harus bayar la eh.. jadi, gunakan sebaik mungkin kay? 


SELAMAT MENCUBA.




..


{ 7 comments... read them below or Comment }

Komen Anda amatlah Dihargai, Segala Komen Adalah tanggungjawab Individu tersebut.

- Copyright © Cerita Farjannah - cerita farjannah - Powered by Blogger - Designed by de lala -