Popular Post

Posted by : Unknown Jumaat, 10 Ogos 2012

Assalamualaikum (^-*)...


hai korang..salam sejahtera dan salam 1 malaysia!! haha.. semangat nak menyambut hari kemerdekaan yang bakal kunjung tiba tak lama lagi nie.. tadi jannah buka fb jannah.. actually dah lama dah jannah tak buka FB jannah nie.. 

sekarang ini di laman sosial facebook tengah panas membincangkan tentang seorang anak gadis yang bernama Emaliza Lizaema atau emma yang dikatakan telah mengutuk dan menghina negeri Sabah.. okay, perkara ini memang agak sentisif dan amat berbahaya kepada negara kita Malaysia. waktu awal-awal tu jannaah pun agak  sakit hati la dengan ayat2 yang dikemukakan oleh beliau.. tapi yang sebenarnya emma tidak bersalah.. acound facebook beliau telah digodam oleh pihak tertentu yang kemungkinan besar tidak berpuas hati dengan emma sendiri.. 

saya takut jika perkara sebegini terus berlaku keharmonian dan perpaduan kaum yang selama ini kita kecapi   akan tercemar. walaubagaimanapun, kepada semua rakyat sabah di minta untuk bertenang. kamu pasti kah yang cik emma ini benar-benar menghina negeri kita? 
<!-- more -->
menurut kenyataan kawan dan cikgu emma, satu salinan report polis telah dibuat untuk tindakan yang selanjutnya. ramai yang bertanya dan komen.. ramai  penduduk sabahan yang meminta Emma memberikan  bukti yang menyatakan bahawa dia sudah buat laporan  polis dan meminta emma untuk tampil dikhalayak ramai untuk  memberikan kenyataan. jannah ada jumpa beberapa bukti yang menunjukkan bahawa Emma nie sebenarnya di khianati dan dianiyai oleh pihak yang sengaja ingin menjatuhkan maruahnya.



kendatipun begitu, bukannya cik Emma taknak upload bukti itu ke laman sosial facebook. tetapi pihak polis mengkehendaki Emma agar jangan berbuat demikian dengan alasan-alasan yang tertentu. menurut kenyataan seorang sahabat Emma.





ini pula menurut kenyataan daripada cikgu Emma sendiri.


Pic Atas --> Akaun Fb 2 baru create semalam... Nampak sangat ade orang nak kenakan (Ema) dengan mengutuk negeri Sabah...

Pic bawah --> Akaun FB sebenar (Ema)

Terpulang kepada semua utk menilai.

okay? puas hati korang sekarang? cik Emma tak bersalah! ini bulan yang penuh dengan keberkatan..janganlah kita nodai kesucian bulan ini dengan menghina dan memfitnah sesama islam.. kita semua nie adalah saudara tak kira lah kita tinggal di semenanjung ke, sabah ke mahupun sarawak..kita adalah sama bak kata perdana menteri  kita " kita adalah 1 malaysia" .. kepada Cik Emma, jannah harap cik dapat bersabar. semua yang berlaku ada hikmanya.. salam damai dari jannah dan seluruh warga sabah yang lain.. Peace no war!


{ 23 comments... read them below or Comment }

  1. macam2 kan skrang orang nak wat jahat.. sebab tu takut nak approve strangers..

    BalasPadam
  2. @shizansyafik ya ..tu la..org skunk macam2 dia leh buat kalao dah tak suka kat org tu..

    BalasPadam
  3. Hmm. people nowadays. Tp sekrg ni mmg kena hati2 tau, ramai sgt org camni T_T

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum..
    ok lets say la c ema ne mmg tdk salah..
    tp hacker tu of course org semenanjung (.seremban/N9)....yg menghina sabah..

    BalasPadam
  5. ouh. yaka. alahai, saya baru je tahu . thanks share ! :)

    BalasPadam
  6. @Noorapipah Aslee ya bha.. memey la dia punya hacker org semenanjung itu sendiri..tapi sekuang2 nya naam cik Emma bole bersih kembali..kesian bha dgn dia.. kalau kita di tempat emma ? what would u feel? tolonglah bertimbang rasa sikit ya.. saya pun org sabah gk..

    BalasPadam
  7. @Nurulee btol tu.. berbuat jahat..tapi pakai nama kita.. :(

    BalasPadam
  8. Cerita Laporan Polis terhadap Emaliza Lizaema telah pun disiarkan dalam Daily Express Sabah. Dijangka akan ada banyak lagi laporan polis menyusul.

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=489877724357734&set=a.410578655620975.101907.388328094512698&type=1&theater

    BalasPadam
  9. bg pendapat saya...kalaulah betul ema x bersalah baguslah..tapi rakyat sabah mesti nak kan bukti kan..mmg kesian jadi mangsa..apa boleh buat ema kena juga berusaha bersihkan nama sendiri dan cari sepa dalang semua ni..

    BalasPadam
  10. buktikan tak bersalah dan terangkan kepada rakyat sabah... kebelakangan ni sebenarnya ramai dah yang kutuk2 negeri sabah... sabah memang lah negeri termundur di malaysia ni. tapi jangan lah kutuk sampai mcm tu sekali! berjuta2 hasil bumi sabah ke persekutuan tapi 5% je yang sampai balik kat sabah! macam mana nak buat pembangunan! kerajaan prsekutuan sekarang memang celaka! kalau boleh undurkan masa, x kami tak berminat menyertai MALAYA untuk membentuk MALAYA! hasil bumi dikaut denggan rakus... x ada bezanya dijajah pada zaman british!

    BalasPadam
  11. Betul tu kata Tanpa nama klu da ada bukti tunjuk kan biar org sabah puas hati ingat ni pekara kecil ke

    BalasPadam
  12. @Nurul Huda jannah sebagai org sabah pun sakit hati dgn segelintir org semenanjung yg astik menghina negeri kita.. tapi kalau benda nie berterusan apa akan jadi sama kita? jannah harap pihak emma akan tampil la..pernah tanya kawan emma tapi tu la alasan yg dorang berikan kepada saya.. polis tak bagi dorang tunjuk bahan bukti..

    BalasPadam
  13. Bukan emma seorg yg suka kutuk we all kat borneo ni yg mengutuk pakai sedap mulut depan mata pun ada. Pelik lah u all ni hasil borneo u all kebas tapi very rude with us..macam yahudi jer..tudung belit leher jer lebih tapi hati n mulut munafik..org yg hack emma tu pun (kalau betul la) sama mcm yahudi. Jgn pijak kaki u all ke tanah borneo buat menyemak jer. Kebelakangan ni makin ramai "org malaya" sibuk jer nak transfer ke borneo bcoz dapat elaun lebih terutamanya cikgu..walaupun tak semua yg begitu tapi kebanyakkan yg dtg tu bukan jujurnya nak kerja pun kat sini tapi nak berniaga kerja buat sambil lewa jer... Naik menyampah.. Berlagak jer lebih

    BalasPadam
  14. hmmm....susah gak nak cakap....if very the truth la Ema x salah, apasal polis x announce langsung yg drg da ada bukti baru kata Ema x salah....hmmm...if u all noted la....ada dua acc fb atas nama Ema dgn gambar profile yg sama....yg satu tu memang da lama...yg satu lg tu baru je....tp dr apa yg dia post kan....she(or who soever yg nak buruk kan namanya) was using the OLD FB....her friend even comment her post...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hanya tuhan je yg tahu kebenarannya,... lebih bek kita berperasangka baik..

      Padam
  15. Mohon keizinan untuk sertakan link untuk ke blog awak dalam post blog sy. Mau update crita ni. Rasanya masih byk Sabahan yg xtau hal ni. Kesian juga budak Emma ni. sampai digelar pelacur lah, mulut sampah la, mcm2 lagi...

    BalasPadam
  16. acc yg kat atas acc tuk enjoy dye.. perhatikan gambar2 yg ader kat dlm tu ada yg x bertudung dan sebagainya. acc ini adlah khas tuk kwn2 dye kat kolej tu n around malaysia, tuk berkenalan.. kalau acc tu bukan milik dye? hbih 2 gambar2 x bertudung tu dtng dari maner.. memang ader dua acc emaliza lizaema, yg ori dah lama milik dye, yg admin post kat atas tu baru! pasal tu ada YESTERDAY bertujuan untuk mereka bukti ini.. kalo x cayer cube taip "emaliza lizaema" kat fb..

    acc yg ke-2 "degma chi....." kat bawah tu cume ade "7" gambar jer, pompuan maner kat dunia fb ni yg hanye upload 7 keping gambar kat fb dan xde satu pun menunjukan rambut? yg ni acc fb dye time kat sekolah menengah dan khas tuk family,orng2 kg tuk menunjukan kesantunannye..

    sye x salahkan cikgu dye n admin tertipu dengan kelicikan gadis manis ni..

    dua acc biase tuk orng fb,

    BalasPadam
  17. Amat setuju dgn pendapat Tanpa Nama.. Jgn mudah tertipu dgn gadis manis ini. Alasan mmg kita blh terima dan mmg kita dituntut utk berprasangka baik, namun kita juga diberikan akal dan kita juga dituntut utk gunakan akal.

    BalasPadam
  18. Bagi saya gadis manis yg licik ini tetap bersalah menghina Sabah selagi dia atau pihak berkenaan dapat menunjukan bukti dia tdk bersalah. Harap admin dan cikgu emaliza ni jangan la mudah menerima alasan 'kena hacked' sbg alasan untuk menutup kesalahan. Admit kan nak jadi doktor, so jgn mudah terima bulat2 info, mesti siasat dahulu, nnt salah bagi ubat dan membahayakan pesakit.

    BalasPadam

Komen Anda amatlah Dihargai, Segala Komen Adalah tanggungjawab Individu tersebut.

- Copyright © Cerita Farjannah - cerita farjannah - Powered by Blogger - Designed by de lala -