Popular Post

Posted by : Cerita Farjannah Sabtu, 22 September 2012


Assalamualaikum dan salam sejahtera, apa khabar awak? hmm awak lah! awak yang baca entry ni hah! .. sihat tak? hope korang siihat la ya.. jaga kesihatan tu elok-elok..sekarang nie musim sakit.. jananh nak tnaya sikit, korang ada kawan baik tak? ada? bagus..  farjannah pun ade gak "bestie" ni.. ada DUA orang lagi!! kau hader? haha~

sorang nama khaleeda dan sorang lagi yatt yann (nama glamor beliau) atau nama dalam IC Nurhajriati..kami bertiga kenal since form 2.. kebetulan kami bertiga ditakdirkan duduk dalam barisan meja yang sama dan kelas yang sama.. kelas pertama lagi.. pandai tak mai ..*bangga diri sat..padahal tak de la bijak mana pun..*.. tapi kitarorang tak la rapat sangant waktu tu.. ye la kan.. masih malu-malu kucing la katakan.. weeee~

semakin lama kami berkawan.. kami sedar akan sesuatu hal!! hah? hal ape? ape? ape? lol~ KAMI SEKEPALA!! aha.. tu yang syok tu.. apa yang kiterang cerita mesti kena punya la! kecuali satu hal.. huhu.. bestie aku ni tak layan sangat bola.. *bab bola ni kalau citer kat dorang memang aq syok sendiri je la* ..

dan~ kami rasmi menjadi kawan baik waktu form 3 sehinggalah sekarang .. setelah lebih setahun mengenali hati dan budi masing-masing *dah macam nak bercinta pulak kan..siap kenal hati budi lagi..kehkeh* kami pun rasmi menjadi KAWAN BAIK!! hahaha~  tepuk la tangan sikit untuk i.. ingat senang ke nak dapat kawan baik.. hehe

ada orang tanya farjannah tadi~ apalah kelebihan ada bestfriend nie? *orang yang tanya nie tentu forever alone.. sebab tu dia tak tau..gelak manja sikit..*

okay.. farjannah akan jawab soalan insan istimewa itu.. hehe.. banyak tau kelebihan ada kawan baik nie.. salah satunya..jeng3..

Bukannya senang nak cari kawan yang baik .
Bukan senang juga nak menjadi
 kawan yang baik .
Kawan yang baik tidak pernah mengumpat di belakang kawan baik nya.
Kawan yang baik
 tidak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baik nya.
Sebaliknya
 kawan yang baik lah yang paling banyak membantu kawan baik nya
untuk mencapai kejayaan.
Kawan yang baik tidak pernah mempengaruhi kawan baik nya untuk membuat
perkara yang buruk dan sia-sia.
Kawan yang baik
 adalah orang yang selalu menasihati kawan baik nya untuk
berbuat kebaikan.
Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih
atau gembira.
Kawan baik
 menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan
kepada kawan biasa.
Kawan yang baik tidak pernah memaksa kawan baik nya untuk sentiasa berada
disisinya.
Kawan yang baik
 tidak pernah melarang kawan baik nya untuk berkawan dengan
kawan yang baik
 .
Kawan yang baik
 tidak pernah cemburu jika kawan baik nya mempunyai ramai
kawan baik
 , kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baik nya.
Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan
kawan baik
 nya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.
Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita
bukanlah seorang yang sempurna. Kita adalah
 kawan yang baik jika kita
menjadi
 kawan yang baik kepada kawan baik kita.
Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita,
kerana
 kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baik nya.
Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang
baik kepada
 kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu
menyampaikan perkara yang baik kepada
 kawan baik nya.
Kawan yang baik akan memanjangkan naskah ini kepada kawan-kawannya, bukan
kerana terpaksa, bukan kerana suka-suka, tetapi untuk dijadikan pedoman
oleh kawan-kawannya supaya dapat menjadi
 kawan yang baik kepada
kawan baik
 nya.
Dan kalau kita nak dapat kawan baik yang baik, kita mesti lebih dahulu
menjadi seorang
 kawan yang baik …kepada kawan baik kita.
Dan semoga kita menjadi kawan baik yang baik…!!!!!

nah... banyak kan kelebihan nya.. hehe.. petikan ayat diatas nie farjannah ambil dari sebuah blog..kakak ni.. jom terjah beliau sat .. ok..berbalik kepada dua orang sabahat baik farjannah tadi.. asyik cerita pasal dorang ..tapi korang manalah nak kenal kan.. ok..fine..jom berkenalan dgn mereka berdua.. eyda n yann nie cantik.. jangan jatuh hati sudah yee.. 


Jom kenali sahabat baik cerita farjannah....


 nama: Norhajriati abd Rasyid.
perwatakan: -kekadang boleh jadi kelakar
                      -sometimes boleh jadi garang.
kelebihan: -amat berbakat dalam bidang penulisan sastera.
comel dan baik hati.
kekurangan: fobia with ular n binatang yang tak berkaki.
hobi: baca novel.
status: berpunya *doakan sahabat saya nie kekal dgn pasangannnya ya.. bole tak?
special talent: master dalam bab melukis.. *cemburu saya dibuatnya*
contact : merupakan seorang Blogger KLIK SINI.. *kalau korang sayang saya, follow yann eh..please*




Nama: Khaleeda mohin.
personaliti: seorang fasionista tegar..hehe
perwatakan: -seorang yang amat mesra alam *ramah kepada pompuan jer*
- seorang yang  amat berani untuk tetap berdirii di pendiriannya.
kelebihan: - pandai membuatkan kami ( yann dan saya) tersenyum
- seorang yang amat memahami 
-sanggup mempertahankan kawan baiknya... walaupun berhadapan dgn sesiapa.
kekurangan: kami2 aje yang tahu..
hobi: tgk filem hindustan memandangkan darah pakistan mengalir dalam diri sahabatku ini.
contact: FACEBOOK

ok.. tu jer yang farjannah nak kongsikan hari ini.. mereka berdua ni la tempat farjananh ceritakan masalah yang jannah hadapi.. prinsip kami bertiga ialah " there is no secret between us" nnti kan.. hmm.. ni angan-angan farjannah je la.. bila farjannah nak nikah dan kahwin nanti.. mereka berdua ni la yang jannah akan jadikan pegapit jannah,..hehe.. ~ apalah yang kau merepek nie fajananh!! study pun tak habis lagi.. terima kasih sudi membaca entry ini..hehe.. peace yaw!! semoga Allah memberkati kita semua.. Assalamualaikum!!




{ 4 comments... read them below or Comment }

  1. uiseh , timaccih sayang . thank you soo much ~ hee :D .
    kalau nak jadi pengapit tu , bole jerr . asal ada upah , barulah jadi sume keje . hehe . anyway , thanks again :)

    BalasPadam

Komen Anda amatlah Dihargai, Segala Komen Adalah tanggungjawab Individu tersebut.

- Copyright © Cerita Farjannah - cerita farjannah - Powered by Blogger - Designed by de lala -