Popular Post

Posted by : Unknown Khamis, 14 Jun 2012



Jangan tertanya-tanya lagi!!

berikut beberapa maklumat yang mungkin kamu dah lama ingin tahu tapi tak pernah berani untuk bertanya kepada parent korg atau dgn sesiapa.. semua persoalan yang sering berada di minda akan kita jawab sekarang..

Soalan 
Apa itu penghindaran seksual?

Jawapan
secara ringkasnya ia merujuk pada keadaan tidak mengadakan hubungan seks.

Soalan
apakah normal untuk kita berfantasi seks?

Jawapan
fantasi seks sememangnya biasa, ingatlah bahawa pemikiran seksual merupakan perkara semula jadi dan mempunyai penjelasan yang tersendiri, sama seperti pemikiran lain. tetapi satu je yang cik jannah nak pesan kat korang, janganlah sampai terbawa-bawa dan melintasi kepercayaan dan batasan agamamu. sekiranya pemikiran sebegini merisaukan kamu, berbincanglah dengan seorang yang boleh membantu kamu, sebagai contoh ahli keluarga korang yang rapat ataupun korang bole dapatkan nasihat daripada kaunselor.

Soalan
kenapa saya perlukan pencegahan kehamilan ataupun perlindungan seks apabila saya aktif secara seksual?

Jawapan
kamu mesti melindungi diri kamu daripada sebarang jangkitan kelamin dan kehamilan yang tidak diingini. bagaimanapun, perlindungan terbaik adalah penghindaran seksual.

soalan
bagaimanakah pencegahan kehamilan oral berfungsi?

Jawapan
pencegahan kehamilan ataupun pil, mengandungi hormon seks estrogen dan ,. ia akan memberitahu otak untuk menahan ovari daripada membebeskan telor. tetapi awas! walaupun pil pencegahan kehamilan boleh mengelakkan kehamilan.. tetapi ia tidak boleh mengelakkan atau mencegah sebarang jangkitan seksual.


p\s: semoga entry ini berguna kepada korang.. 

Leave a Reply

Komen Anda amatlah Dihargai, Segala Komen Adalah tanggungjawab Individu tersebut.

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Cerita Farjannah - cerita farjannah - Powered by Blogger - Designed by de lala -