Popular Post

Posted by : Cerita Farjannah Khamis, 14 Jun 2012







Berkapel memang seronok. Tapi sekiranya kita tersilap kata, buruk padahnya. Di bawah ni cik jannah ada senaraikan 10 perkara yang tidak sepatutnya diucapkan kepada si dia. 

1. "Awek saya dulu tak pernah buat macam tu" 
- si dia pasti akan berasa kecewa kerana peerempuan tidak suka diperbandingkan dengan kekasih kamu dulu dan sebaiknya kamu belajar terima dirinya seadanya. 

2. "Eh, tak ketat ke baju awak tu?? Nampak macam dah gemuk." 
- percayalah perempuan benci dikatakan gemuk.. kamu memang sengaja mencari nahas. 

3. "Alamak, abang lupalah hari ni harijadi sayang" 
- hari penting!!! kena ingat!!! ini akan meemberikan kesan dalam perhubungan kamu 

4. "Hai, janganlah asyik marah2" 
-jangan tambahkan lagi kemarahannya, kemunggkinan dia ada masalah, jadi bersedialah untuk membantu 

5. "Saya memang pernah keluar dengan dia tapi masa tu saya tengah bengang dengan awak" 
- kamu memang mengecewakan.... 

6. "Awak pergilah shopping sendiri atau dengan kawan.. saya malaslah nak ikut" 
- kamu mengecilkan hatinya kerana pada masaa inilah dia ingin spent masa dengan kamu 

7. Bedebat pertahankan pendapat 
- janganlah sampai bersungguh2 kerana kemennangan kamu hanya akan mengundang masam di mukanya.. 


8. "Ingat nak ajak awak keluar semalam, tapi awak ni boringla" 
- percayalah hubungan kamu boleh putus denggan ayat ini... 

9. "Eh, kawan baik awak tu boleh tahan jugak ye??" 
- ini boleh menyebabkan si dia tersinggung dan kamu mengundang celaka daam perhubungan kamu berdua 

10- "Awak ni kuat membebellah, tu belum kawin lagi" 
- jangan salahkannya sahaja tapi fikirlah kkenapa??

{ 2 comments... read them below or Comment }

  1. nice..aku suka entri nie..aku ada cadangan..itu pun klu kau sudi..PM kau klu kau interested sikit

    BalasPadam

Komen Anda amatlah Dihargai, Segala Komen Adalah tanggungjawab Individu tersebut.

- Copyright © Cerita Farjannah - cerita farjannah - Powered by Blogger - Designed by de lala -