Popular Post

Posted by : Unknown Khamis, 14 Jun 2012

"Beratus-ratus telor yang dihasilkan dalam ovari kamu. Tapi hanya satu telor saja yang akan di bebaskan setiap bulan."


assalamualaikum kengkawan, hari nie cik jannah nak bercerita tentang sesuatu yang akan menyuburkan minda korang.. 


apa yang cik jannah nak post nie berkaitan dengan selaput dara gadis yang melambangkan kedaraan mereka.. tetapi sebahgian besar daripada kita tak memahami apa sebenarnya selaput dara, so, cik jannah akan terangkan kepada korang sebagai general knowledge korang ea..






 HAI, SELAPUT DARA!


selaput dara merupakan membran nipis yang menutupi sebahagian daripada bukaan vagina. cuba korang bayangkan, selaput dara tu seperti plastik nipis yang menutupi cawan, tetapi tak sepenuhnya, kerana kebiasaannya terdapat lubang di tengah. bukaan ini penting agar darah haid boleh keluar melalui vagina kamu.


biasanya selaput dara akan pecah ketika kamu melakukan hubungan seks buat kali pertama, dan kamu akan berasa sedikit sakit serta mendapat sedikit pendarahan. sebab itulah, kalau zaman dahulu orang selalu kata selaput dara yang pecah menunjukkan bahawa gadis itu bukan anak dara lagi.


tapi sekarang kita semua pastinya dah tahu bukan, bahawa selaput darah itu boleh pecah disebabkan aktiviti lain- bukannya persetubuhan semata-mata. contoh paling mudah ialah menunggang basikal dan menunggang kuda. ini juga perkara biasa. jadi kamu janganlah risau seandainya kamu tiada lagi selaput dara. ' tiada selaput dara tidak bermakna kamu bukan anak dara lagi



{ 2 comments... read them below or Comment }

  1. aku orang pertama yg komen :D . oke , new fact :)

    BalasPadam
  2. haha.. maklum lah.. blog ku kan x femos cam blog korang.. thanks 4 the komen sist!!! :)

    BalasPadam

Komen Anda amatlah Dihargai, Segala Komen Adalah tanggungjawab Individu tersebut.

- Copyright © Cerita Farjannah - cerita farjannah - Powered by Blogger - Designed by de lala -