Popular Post

Posted by : Cerita Farjannah Ahad, 28 Oktober 2012




Perempuan dan lelaki memiliki perbedaan yang cukup ketara, baik dari sifat, tahap emosional sampai kehobi. Bahkan, ada beberapa kegiatan yang tidak disukai lelaki, tapi wanita amat minat melakukannya. Agar dapat mengerti bila satu waktu teman lelaki menolak ajakan anda.

Perempuan dan lelaki memiliki banyak perbedaan dari pelbagai segi.

1. Menonton Drama Romantis Bersiri


Kebanyakan lelaki kurang minat menonton drama bersiri bertema romantis. Mereka umumnya menganggap kalau cerita cerita drama tidak natural dan terkesan dibuat buat. Akan tetapi, kebanyakan perempuan amat suka mengikutinya. Jangan hairan bila lelaki tidak selasa apabila lama di depan tv saat anda sedang menonton drama bersiri tempatan atau drama Korea.

2. Membaca Novel Romantis

Perempuan mempunyai sifat kelembutan yang lebih besar dibanding lelaki sehingga dia minat membaca novel romantis atau mendengarkan lagu-lagu cinta. Namun kebanyakan lelaki lebih suka membaca buku yang penuh aksi dan pertarungan. Menurut lelaki, novel romantis cukup membosankan. Hal ini boleh menyebabkan pertengkaran antara anda dan pasangan kalau tidak saling mengerti satu sama lain. Oleh sebab itu, jangan marah ketika teman lelaki terlihat kurang tumpuan mendengarkan ketika anda membahas tentang novel percintaan.

3. Bergosip

Sebenarnya perempuan dan lelaki suka membicarakan hal orang lain ketika sedang berkumpul dengan teman-teman. Namun, lelaki tidak suka kebiasaan wanita yang suka membicarakan orang lain tanpa tahu kepastiannya. Padahal, menggosipkan orang lain menjadi sesuatu yang cukup mengasyikkan bagi sebagian besar perempuan.

4. Ambil Berat Penampilan

Sebagian besar lelaki tidak terlalu mengutamakan penampilan. Pakai kemeja, seluar panjang dan mungkin jam tangan sebagai aksesori, dia pun sudah siap untuk pergi. Sedangkan bagi perempuan, penampilan adalah segalanya kerana senang dipuji sehingga mereka menghabiskan waktu cukup lama untuk bersiap siap saat akan pergi keluar. 

5. Bermain Bersama Anak Kecil

Perempuan memiliki naluri keibuan sehingga mudah bagi mereka mendekatkan diri dengan anak kecil. Sedangkan lelaki umumnya kurang minat bergaul dengan anak-anak. Lelaki kurang suka bermain, memanjakan anak, kerana mereka tidak ingin memperlihatkan sifat kelembutannya. Kecuali anak itu adalah darah dagingnya sendiri.

{ 7 comments... read them below or Comment }

  1. ada yang kene, dan ada juga yang tak kene hehe..

    BalasPadam
  2. ada jugak lelaki suka baca novel romantik

    BalasPadam
    Balasan
    1. untunglah..ni bf jannah.. ajak tgk aku terima nikahnya pun tanak.. geli dia kate.. huhu

      Padam
  3. hehehehe sweet aje no.5 tue:)

    BalasPadam
  4. 50-50 .....dan yg no 3 tu rasanya kurang tepat..., zaman sekarang ni lelaki kalau bergossip lagi dahsyat...he..he..he....lihat saja di facebook dan laman- laman sosial yg lain.....

    BalasPadam

Komen Anda amatlah Dihargai, Segala Komen Adalah tanggungjawab Individu tersebut.

- Copyright © Cerita Farjannah - cerita farjannah - Powered by Blogger - Designed by de lala -