Popular Post

Posted by : Unknown Jumaat, 1 Mac 2013


pray for lahad datu
pray for lahad datu

TERKINI: Polis Lahad Datu turut menasihatkan orang ramai supaya BERADA DI DALAM RUMAH. Perintah berkurung telah dikenakan di pekan Lahad Datu dan kawasan sekitarnya dari 04:00 Jumaat berikutan pertembungan antara pasukan keselamatan Malaysia dan bersenjata Sulu di Tanduo kampung selepas kebuntuan 23 hari.


LAHAD DATU: Pantai timur Sabah diberikan amaran keselamatan yang tinggi berikutan pertempuran antara pasukan keselamatan Malaysia dan kumpulan bersenjata Sulu di kampung Tanduo pada Jumaat. Banyak kedai, perniagaan termasuk bank dan sekolah terus ditutup apabila berita mengenai insiden itu disebarkan ke seluruh negeri. Polis Lahad Datu turut menasihatkan orang ramai supaya berada di dalam rumah dan tidak mempercayai khabar angin. Ketua Polis Daerah Semporna, Asisten Superintenden Firdays Francis Abdullah berkata, kesemua mereka bersama-sama bersiap sedia dengan agensi keselamatan yang lain. “Kami masih belum lagi menerima sebarang arahan darurat daripada pihak berkuasa yang lebih tinggi,” katanya, sambil menambah bahawa langkah berjaga- jaga adalah perlu dan orang ramai harus tenang.

“Ramai yang bimbang bahawa masalah itu akan merebak ke Semporna, tetapi sebenarnya tiada apa perlu dibimbangkan kerana kumpulan bersenjata Sulu telah dikepung di Lahad Datu,” katanya. Semporna dan Lahad Datu berhadapan dengan seranan lanun dari selatan Filipina pada 80-an dan 90-an.

Askar berkampung di tengah bandar, orang awam di suruh balik ke rumah jadi traffic jam. Kenderaan awam tidak dibenarkan masuk ke bandar." 
AL-FATIHAH KEPADA G/17984 skuad
2/2006″ INSP ZULKIFLI MAMAT DAN SJN SABARUDIN DR UNIT 69 KOMANDO YG TELAH TERKORBAN SEMASA PERTEMPURAN DI LAHAD DATU HARI INI. G/17984 skuad 2/2006″ Dua komando polis terbunuh setelah terkena serangan mortar di Kampung Tanduo, yang menjadi kubu kumpulan penceroboh bersenjata dari selatan Filipina dan 
Seorang lagi pejuang negara gugur, Koperal 135383 Azman B. Ampong. Kini menjadikan 3 pejuang negara sudah terkorban.

Berikut adalah senarai penuh anggota komando PDRM atau VAT69 yang terkorban dan cedera sewaktu serangan mortar dalam krisis Lahad Datu :

1. Inspektor 17992 Zulkifli B. Mamat (terkorban)
2. Koperal 113088 Sabarudin B. Daud (terkorban)
3. Koperal 152133 Mohd Tarmizi B. Hashim (cedera di tangan dan kaki) (ditempatkan di 
Hospital Lahad Datu)
4. Koperal 135383 Azman B. Ampong (cedera di punggung/peha) (ditempatkan di Hospital Lahad Datu)
5. Konstabel 176533 Mohamad Qaiyum'aiqal B. Zolkifli (cedera di bahu kanan & kedua-dua kaki) (ditempatkan di Hospital Sandakan).

6. Koperal 135383 Azman B. Ampong (terkorban)

manakala 10 pemberontak sudah dibunuh(1 drpdnya ialah wanita). 10 lagi menyerah diri dan pemberontak2 yang lain melarikan diri ke pantai.
Pray for our army!
Pray for Lahad Datu!
Pray for Sabah!
Pray for our coutry!



mcm mane teruk pon keadaan...kite mendoakan yg terbaik kepada parajurit kita yg sedia mempertaruhkan nyawa mereka untuk keamanan..sooo jgn dok terlalu berasa selesa bile ank2 muda ini sedang mempertaruhkan nyawa mereka!!! walau apa pon bangsa, agama negara parti atau pekerjaan..igt...mereka ank2 muda inilah benteng utama negara.

gambar situasi di lahad datu.

keadaan di lahad datu
keadaan di lahad datu

keadaan di lahad datu
di depan pejabat kedutaan 

keadaan di lahad datu
keadaan di lahad datu


{ 1 comments... read them below or add one }

  1. Greetings from Idaho! I'm bored to death at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I love the info you provide here and can't waіt to takе
    a look when I get home. I'm surprised at how quick your blog loaded on my cell phone .. I'm not eѵen uѕing WIFI, just 3G .
    . Anyωаys, very good blog!

    mу web-site: Haarausfall stoppen ()

    BalasPadam

Komen Anda amatlah Dihargai, Segala Komen Adalah tanggungjawab Individu tersebut.

- Copyright © Cerita Farjannah - cerita farjannah - Powered by Blogger - Designed by de lala -