Popular Post

Posted by : Unknown Khamis, 26 Julai 2012

Assalamualaikum(^-*)...

• Cintaku yang sederhana •



Ketika engkau bertanya, mengapa aku memilihmu?
Aku menjawab ..., Kerana agamamu..
Ketika engkau bertanya, cukupkah hanya itu?
...aku menjawab .., ada lagikah yang lebih utama dari itu?

Mungkin alasanku terlalu sederhana ...
Namun ku yakin engkau kan tahu, betapa mahal harganya
Bahawa hal itu adalah sebuah kebenaran..
Bahawa alasan itu adalah sebuah kejujuran..
Bahawa sederhana itu adalah sebuah perjuangan..

Aku memilihmu tuk menjadi yang halal bagiku
Bukan sekadar pilih atau mengikut trend masa kini
Bukan untuk jadi kekasih atau lebih dari teman
Bukan untuk menemaniku jalan-jalan atau makan-makan

Engkau mungkin kecewa ...,
Engkau mungkin bertanya...,
Mengapa aku tak pernah katakan "cinta"?
Mengapa aku tak pernah bilang "sayang"?
Mengapa kita tak pernah berpegangan tangan?
Atau sekadar bertukar pandang ...?

Bagiku ...,
Wanita sangatlah suci
Bukan barang dagangan yang layak dipegang, kemudian dibeli
Bukan barang contoh untuk dirasa, kemudian menawar harga..
Wanita sangatlah mulia..Wanita lebih dari itu... :')

{ 2 comments... read them below or Comment }

Komen Anda amatlah Dihargai, Segala Komen Adalah tanggungjawab Individu tersebut.

- Copyright © Cerita Farjannah - cerita farjannah - Powered by Blogger - Designed by de lala -