Popular Post

Posted by : Unknown Isnin, 29 Oktober 2012




Assalamualaikum dan selamat sejahtera. seperti yang kita sedia maklum bahawa facebook adalah sebuah laman sosial yang begitu membuat remaja dewasa ini ketagihan. purata masyarakat Malaysia melayari laman sesawang Facebook adalah selama 6 ke 8 jam sehari. bayangkan, berapa lama masa yang dibuang semata-mata untuk membuka facebook. 

ibu bapalah di antara golongan yang begitu tertekan dengan ketagihan anak mereka ini. oleh itu, terpanggil saya  untuk berkongsi cara untuk menyekat Facebook mahupun youtube daripada dilayari oleh anak jagaan tuan dan puan. ikuti langkah yang bakal ditunjukkan di bawah:

  • Download FB LIMITER DI SINI
  • kemudian install software tersebut
  • selepas itu launch software tersebut dan anda akan mendapat paparan skrin lebih kurang begini

  • sekarang apa yang anda perlu lakukan ialah klik button TOTAL LOCK (butang yang terakhir) dan selepas itu dia akan bertanya tempoh masa anda menyekat aplikasi facebook. selepas tu anda tekan button OK.



yeah!! dah selesai, sekarang facebook anda dah berjaya disekat dalam tempoh masa tertentu!! kaedah ini boleh dugunakan untuk menyekat youtube dan sebagainya.. selamat mencuba.



*nota kaki: sebarang pertanyaan bolehlah diajukan kepada saya. tinggalkan komen anda di bawah ini sekiranya mempunyai masalah.. jika saya mampu membantu saya akan membantu anda dengan hati yang terbuka..^^










{ 4 comments... read them below or Comment }

  1. whoa. bernas bernas :D nak try lah

    BalasPadam
  2. wah..bagus sofware ni. nanti nak try pasang.

    BalasPadam
  3. Harap2 Software ne banyak membantu saya menyekat Fb ne dri trus berluasa d Laptop saya..

    BalasPadam

Komen Anda amatlah Dihargai, Segala Komen Adalah tanggungjawab Individu tersebut.

- Copyright © Cerita Farjannah - cerita farjannah - Powered by Blogger - Designed by de lala -